Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor | Wiadomość |
zyczliwy
Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 3
| Wysłany: Wto Paź 10, 2006 2:55 pm Temat postu: | |
| Dzieki za informacje Czy mozna jeszcze prosic o link? Projekt ustawy stanowi niewatpliwy postep w stosunku do projektow Stachanczyka/Winczorka i Czarneckiego. - Przede wszystkim posiadanie podwojnego obywatelstwa przestalo wreszcie byc nielegalne. - W dalszym ciagu osoba zamieszkala za granica z podwojnym obywatelstwem, odwiedzajaca Polske jest traktowana jako obywatel polski, co mnie osobiscie nie przeszkadza o ile nikt na sile nie bedzie mnie wciskal polskiego paszportu. - W dalszym ciagu projektanci ustawy nie zrobili zadnego kroku w kierunku przywracania obywatelstwa polskiego mieszkancom Kresow Wschodnich i ich potomkom, ktorzy zostali pozbawieni obywatelstwa polskiego moca dekretu stalina. Obywatelstwo polskie, na mocy art. 16, moze byc przywrocone tylko w przypadku, gdy wnioskodawca zakwalifikuje sie do repatriacji, czyli a) udowodni polskie pochodzenie, b) zmiesci sie w puli wyznaczanej rokrocznie limitujacej liczbe repatriantow do stu-kilkudzieisieciu osob rocznie. - Projekt juz nie zawiera automatycznego nadawania obywatelstwa polskiego osobom, ktore ukonczyly 16 lat i sobie tego nie zycza. (Art. 8 ). Pat Benatar, Bobby Vinton i ich potomstwo moga juz spac spokojnie zachowujac pojedyncze obywatelstwo. - Pewien postep w kierunku cywilizacji zawiera uproszczenie procesu zrzekania sie obywatelstwa polskiego. W dalszym ciagu procesowi temu daleko do amerykanskiego wzorca ale nie potrzebne bedzie juz wystepowanie o PESEL i aktualny, polski dokument tozsamosci. Projektodawcy rezygnuja rowniez z przedstawiania historii zmian stanu cywilnego, czyli t.zw. "umiejscowienia" dokumentow osob, ktore maja, po zakonczeniu procesu, byc skreslone z ewidencji. Okres czasu, w ciagu ktorego Prezydent ma wyrazic zgode (zgodnie z brzmieniem Art. 137 Konstytucji RP) na zrzeczenie obywatelstwa, nadal nie jest okreslony a o oplatach za ten proces dowiemy sie nie wczesniej, niz po wejsciu ustawy w zycie. Projekt ustawy nadal zawiera kuriozum prawne, zezwalajace na zrzekanie sie obywatelstwa polskiego osobom zamieszkalym w Polsce W jaki sposob mozna sobie wyobrazic skutki prawne takej procedury? Osoba zamieszkala w Polsce, nieposiadajaca obywatelstwa polskiego bedzie co trzy miesiace odnawiac wize?
Obawiam sie, ze juz nie bedziemy w stanie przeprowadzic skutecznego lobbingu na rzecz zmian projetu ustawy, jak to mialo miejsce w roku 2000 pod przewodnictwem Wojtka Ostrowskiego. Nikt nie zaprzeczy, ze zmiany w kierunku ucywilizowania projektu ustawy sa efektem tego lobbingu wlasnie. Trzeba bedzie zatem nowa ustawe "przelknac" as is. Pozdrowienia
P.S. Nie mam pojecia w jaki sposob moja odpowiedz "wyszla" przed post inicjujacy temat. | |
Powrót do góry | |
|
forumadmin Site Admin
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 17
| Wysłany: Wto Paź 10, 2006 3:26 pm Temat postu: | |
| zyczliwy napisał: | P.S. Nie mam pojecia w jaki sposob moja odpowiedz "wyszla" przed post inicjujacy temat. |
Z jakichs powodow, albo po prostu sila wyzsza dala czas dla Panskiej publikacji wczesniejszy niz post Wiarusa. Wyglada na to, ze czas postingu Wiarusa byl podany przez system "na wyrost". Widze, ze aktualny czas systemu jest ciagle z bledem... _________________ forumadmin | |
Powrót do góry | |
|
staryw
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 943 Skąd: Australia
| Wysłany: Wto Paź 10, 2006 4:48 pm Temat postu: PROJEKT RZADOWY NOWEJ USTAWY O OBYWATELSTWIE | |
| PROJEKT
USTAWA z dnia ... o obywatelstwie polskim
Rozdzial 1. Przepisy ogólne.
Art. 1. Ustawa okresla zasady, warunki oraz tryb nabywania i utraty obywatelstwa polskiego, potwierdzania jego posiadania lub utraty oraz wlasciwosc organów w tych sprawach.
Art. 2. W dniu wejscia w zycie ustawy obywatelami polskimi sa osoby, które posiadaja obywatelstwo polskie na podstawie dotychczasowych przepisów.
Art. 3. 1. Obywatel polski posiadajacy równoczesnie obywatelstwo innego panstwa ma wobec Rzeczypospolitej Polskiej takie same prawa i obowiazki jak osoba posiadajaca wylacznieobywatelstwo polskie.
2. Obywatel polski nie moze wobec wladz Rzeczypospolitej Polskiej powolywac sie zeskutkiem prawnym na posiadane równoczesnie obywatelstwo innego panstwa i na wynikajace z niego prawa i obowiazki.
Art. 4. 1. Zawarcie zwiazku malzenskiego przez obywatela polskiego z osoba, nie bedaca obywatelem polskim, nie powoduje zmian w obywatelstwie malzonków.
2. Zmiana obywatelstwa jednego z malzonków nie pociaga za soba zmiany obywatelstwa drugiego malzonka.
Art. 5. Obywatelstwo polskie nabywa sie: z mocy prawa, przez nadanie obywatelstwa polskiego, uznanie za obywatela polskiego oraz przywrócenie obywatelstwa polskiego.
Art. 6. Uznanie maloletniego cudzoziemca przez ojca posiadajacego obywatelstwo polskie uwzglednia sie przy okresleniu obywatelstwa polskiego maloletniego, jezeli nastapilo przed uplywem roku od dnia jego urodzenia sie.
Art. 7. 1. Nadanie obywatelstwa polskiego rodzicom, uznanie ich za obywateli polskich, przywrócenie obywatelstwa polskiego oraz wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego dotyczy maloletniego pozostajacego pod ich wladza rodzicielska.
2. Nadanie obywatelstwa polskiego jednemu z rodziców, uznanie go za obywatela polskiego, przywrócenie mu obywatelstwa polskiego oraz wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego dotyczy maloletniego pozostajacego pod jego wladza rodzicielska w przypadku gdy:
1) drugiemu z rodziców nie przysluguje wladza rodzicielska;
2) drugie z rodziców wyrazilo zgode na nabycie lub utrate przez maloletniego obywatelstwa polskiego.
3. Nie nabywa obywatelstwa polskiego maloletni, którego rodzice przed uplywem 1 roku od dnia urodzenia zlozyli oswiadczenie o wyborze dla dziecka obywatelstwa obcego, posiadanego przez jednego z rodziców.
Art. 8. Do nadania obywatelstwa polskiego maloletniemu, który ukonczyl szesnasty rok zycia, do uznania go za obywatela polskiego, do przywrócenia obywatelstwa polskiego i do utraty przez niego obywatelstwa polskiego wskutek wyrazenia zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa przez jego rodziców, wymagana jest zgoda maloletniego.
Art. 9. Oswiadczenia, o których mowa w ustawie, w sprawach zwiazanych z nabyciem lub utrata obywatelstwa polskiego przyjmuje do protokolu:
1) wojewoda - od obywatela polskiego zamieszkalego w Polsce oraz od cudzoziemca przebywajacego legalnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wylaczeniem pobytu na podstawie wizy lub w ruchu bezwizowym,
2) konsul - od osoby zamieszkalej w okregu konsularnym.
Art. 10. 1. W sprawach uregulowanych w ustawie, a nalezacych do wlasciwosci konsulów, stosujesie przepisy o postepowaniu przed konsulami, o ile ustawa nie stanowi inaczej.
2. W sprawach o nadanie obywatelstwa polskiego i wyrazenie zgody na zrzeczenie sieobywatelstwa polskiego nie stosuje sie przepisów Kodeksu postepowania administracyjnego oraz prawa o postepowaniu przed sadami administracyjnymi.
3. W sprawach innych niz wymienione w ust. 1 i 2, stosuje sie przepisy Kodeksu postepowania administracyjnego, o ile ustawa nie stanowi inaczej.
4. W sprawach nalezacych do wlasciwosci wojewody organem wyzszego stopnia jest Prezes Urzedu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców, zwany dalej "Prezesem Urzedu". W przypadku przejecia kompetencji Prezesa Urzedu przez ministra wlasciwego do spraw wewnetrznych na mocy nowelizacji ustawy o cudzoziemcach - "Prezesa Urzedu" zastepuje sie w ustawie o obywatelstwie polskim odpowiednio ministrem wlasciwym do spraw wewnetrznych.
Art. 11. Wojewoda i Prezes Urzedu moga odstapic od uzasadnienia decyzji w calosci lub w czesci, wydanych na podstawie ustawy, jezeli wymagaja tego wzgledy obronnosci lub bezpieczenstwa panstwa albo ochrony bezpieczenstwa i porzadku publicznego.
Art. 12. Wnioski, oswiadczenia i dokumenty wymagane w sprawach uregulowanych w ustawie, sporzadzone w jezyku obcym, sklada sie wraz z ich tlumaczeniem na jezyk polski sporzadzonym lub poswiadczonym przez tlumacza przysieglego lub przez konsula, chyba ze umowa miedzynarodowa stanowi inaczej.
Rozdzial 2. Nabycie obywatelstwa polskiego z mocy prawa.
Art. 13. Maloletni nabywa obywatelstwo polskie przez urodzenie w przypadku gdy:
1) co najmniej jedno z rodziców jest obywatelem polskim,lub
2) urodzil sie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku gdy jego rodzice sa nieznani lub nie posiadaja zadnego obywatelstwa lub ich obywatelstwo jest nieokreslone.
Art. 14. Maloletni nabywa obywatelstwo polskie gdy zostal znaleziony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a jego rodzice sa nieznani lub nie posiadaja zadnego obywatelstwa, lub ich obywatelstwo jest nieokreslone.
Art. 15. Maloletni cudzoziemiec, przysposobiony przez osobe lub osoby posiadajace obywatelstwo polskie nabywa obywatelstwa polskie, jezeli przysposobienie pelne nastapilo przed ukonczeniem przez niego 16 lat. W tym przypadku przyjmuje sie, ze maloletni cudzoziemiec nabyl obywatelstwo polskie z dniem urodzenia.
Art. 16. Do nabycia obywatelstwa polskiego przez repatriacje stosuje sie przepisy o repatriacji
Rozdzial 3. Nadanie obywatelstwa polskiego.
Art. 17. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej moze nadac cudzoziemcowi obywatelstwo polskie.
Art. 18.
1.Nadanie obywatelstwa polskiego nastepuje na wniosek cudzoziemca.
2. Nadanie obywatelstwa polskiego maloletniemu cudzoziemcowi nastepuje na wniosekjego przedstawicieli ustawowych.
3. W przypadku braku porozumienia miedzy rodzicami kazde z nich moze zwrócic sie o rozstrzygniecie do sadu.
Art. 19. 1. Cudzoziemiec jest obowiazany zlozyc wniosek o nadanie obywatelstwa polskiego na formularzu, który zawiera:
1) dane cudzoziemca i maloletnich cudzoziemców objetych wnioskiem, okreslajace w szczególnosci ich tozsamosc, obywatelstwo i stan cywilny;
2) informacje o rodzicach cudzoziemca i dalszych wstepnych, jezeli posiadali obywatelstwo polskie;
3) informacje o posiadaniu obywatelstwa polskiego w przeszlosci, jego utracie oraz dacie nabycia obce
4) informacje o zródlach utrzymania cudzoziemca, jego osiagnieciach zawodowych, dzialalnosci politycznej i spolecznej;
5) informacje o znajomosci przez cudzoziemca jezyka polskiego;
6) dane malzonka cudzoziemca okreslajace w szczególnosci jego tozsamosc i obywatelstwo;
7) informacje, czy cudzoziemiec ubiegal sie o nabycie obywatelstwa polskiego w przeszlosci;
8 ) informacje, czy i przed jakim organem zostalo zlozone oswiadczenie o wyrazeniu zgody, o której mowa w art. 7 i 8;
9) uzasadnienie.
2.Cudzoziemiec jest obowiazany dolaczyc do wniosku, o którym mowa w ust. 1: 1) dokumenty potwierdzajace dane i informacje zawarte we wniosku, o których mowa w ust.l pkt. 1,4, 6 i 8
2) posiadane dokumenty potwierdzajace informacje, o których mowa w ust. 1 pkt.2 i 3
Art. 20. 1. Wniosek o nadanie obywatelstwa polskiego sklada sie, za posrednictwem wojewody lub konsula, osobiscie lub korespondencyjnie z podpisem urzedowo poswiadczonym. Art. 9 stosuje sie odpowiednio.
2. Jezeli wniosek nie czyni zadosc wymaganiom okreslonym w art. 19 organ przyjmujacywniosek wzywa wnioskodawce do usuniecia braków w terminie 30 dni z pouczeniem, zenieusuniecie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
3. Wojewoda i konsul przekazuja wniosek o nadanie obywatelstwa polskiego wraz z wymaganymi na podstawie art. 19 ust. 2 dokumentami oraz z wlasna opinia PrezydentowiRzeczypospolitej Polskiej za posrednictwem Prezesa Urzedu.
4. Prezes Urzedu, przed przekazaniem wniosku Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiejwystepuje do Komendanta Glównego Policji, Szefa Agencji Bezpieczenstwa Wewnetrznego, a w razie potrzeby do innych organów, o udzielenie informacji, któremoga miec istotne znaczenie w sprawie o nadanie obywatelstwa polskiego i sporzadza opinie dotyczaca wniosku.
5. Organy, o których mowa w ust. 4, sa obowiazane udzielic pisemnej informacji w terminie 30 dni. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten moze byc przedluzony do 3miesiecy, o czym organ informuje Prezesa Urzedu.
Art. 21. 1. W przypadku, gdy na podstawie dokumentów dolaczonych do wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego wojewoda powezmie watpliwosc, czy wnioskodawca nie posiada juz obywatelstwa polskiego, wszczyna z urzedu postepowanie w sprawie o potwierdzenieposiadania przez wnioskodawce obywatelstwa polskiego.
2. W przypadku, gdy Prezes Urzedu lub Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej powezmie watpliwosc czy osoba, która zlozyla wniosek o nadanie obywatelstwa polskiego nie posiada juz obywatelstwa polskiego, przekazuje wniosek do wojewody w celu przeprowadzenia postepowania w sprawie potwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego.
3. W przypadku stwierdzenia w toku postepowania o nadanie obywatelstwa polskiego, ze wnioskodawca posiada obywatelstwo polskie, wojewoda wydaje decyzje o potwierdzeniu posiadania obywatelstwa polskiego, zas wnioskowi o nadanie obywatelstwa polskiego nie nadaje sie dalszego biegu.
Art. 22. W przypadku, gdy cudzoziemiec zlozy wniosek o nadanie obywatelstwa polskiego w czasie, gdy prowadzone jest wobec niego postepowanie o uznanie za obywatela polskiego, wojewoda umarza postepowanie o uznanie za obywatela polskiego.
Art. 23. 1. Wojewoda, konsul i Prezes Urzedu przekazuja wniosek o nadanie obywatelstwa polskiego bezposrednio Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej w kazdym przypadku, kiedyPrezydent tak zadecyduje, bez wzgledu na stadium postepowania.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wojewoda i konsul informuja Prezesa Urzedu o przekazaniu wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 24. 1. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej nadaje obywatelstwo polskie lub odmawia jego nadania w formie postanowienia.
2. Szef Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przekazuje kopie postanowienia, o którym mowa w ust. 1 Prezesowi Urzedu.
Art. 25. Cudzoziemiec nabywa obywatelstwo polskie w dniu okreslonym przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w postanowieniu o nadaniu obywatelstwa polskiego.
Art. 26. 1. Szef Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wydaje akty nadania obywatelstwa polskiego i zawiadomienia o odmowie nadania obywatelstwa polskiego.
2. Akty nadania obywatelstwa polskiego i zawiadomienia o odmowie nadania obywatelstwapolskiego, o których mowa w ust. 1, zwieraja:
1) informacje o tresci postanowienia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej jego date i numer,
2) dane osoby, której akt nadania obywatelstwa polskiego lub zawiadomienie o odmowie nadaniaobywatelstwa polskiego dotyczy:
a) imie (imiona) i nazwisko; b) date i miejsce urodzenia; c) imie ojca i imie matki.
3)oznaczenie organu wydajacego akt nadania obywatelstwa polskiego lub zawiadomienie oodmowie nadania obywatelstwa polskiego oraz date wydania.
Art. 27. 1. Szef Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przekazuje akty nadania obywatelstwa polskiego i zawiadomienia o odmowie nadania obywatelstwa polskiego wsprawach o nadanie obywatelstwa polskiego ministrowi wlasciwemu do spraw zagranicznych lub wojewodzie w celu doreczenia wnioskodawcy.
2. Minister wlasciwy do spraw zagranicznych, za posrednictwem konsula, który przyjal wniosek o nadanie obywatelstwa polskiego, informuje niezwlocznie wnioskodawce o nadaniu obywatelstwa polskiego. Informacja moze byc przekazana przy pomocy urzadzen umozliwiajacych odczyt i zapis znaków pisma na nosniku papierowym lub zaposrednictwem sieci telekomunikacyjnych.
3. Minister wlasciwy do spraw zagranicznych, za posrednictwem konsula, który przyjalwniosek o nadanie obywatelstwa polskiego dorecza wnioskodawcy akt nadania obywatelstwa polskiego lub zawiadomienie o odmowie nadania obywatelstwa polskiego w sprawie o nadanie obywatelstwa polskiego.
4. Wojewoda dorecza zaswiadczenie w sprawie o nadanie obywatelstwa polskiego wnioskodawcy, który zlozyl wniosek o nadanie obywatelstwa polskiego za jego posrednictwem. Do doreczania stosuje sie przepisy kodeksu postepowania administracyjnego dotyczace doreczen.
5. Doreczenie aktu nadania obywatelstwa polskiego moze miec charakter uroczysty.
Art. 28. 1. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej okresli, w drodze rozporzadzenia, wzór formularza wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego, liczbe i wymogi dotyczace fotografiidolaczanych do wniosku oraz wzory aktu nadania obywatelska polskiego i zawiadomienia o odmowie nadania obywatelstwa polskiego.
2. Wzór formularza wniosku o nadanie obywatelstwa polskiego powinien uwzgledniac dane i informacje, o których mowa w art. 19 ust. 1.
3. Wzór aktu nadania obywatelstwa polskiego i zawiadomienia o odmowie nadania obywatelstwa polskiego powinien uwzgledniac dane, o których mowa art. 26 ust. 2.
Rozdzial 4. Uznanie za obywatela polskiego.
Art. 29. 1. Na wniosek cudzoziemca za obywatela polskiego uznaje sie:
1) cudzoziemca przebywajacego nieprzerwanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej od 5 lat na podstawie zezwolenia na osiedlenie sie, lub zezwolenia na pobyt; rezydenta dlugoterminowego Wspólnot Europejskich, lub od 7 lat na postawie zezwolenia na pobyt, który ma zapewnione w Rzeczypospolitej Polskiej mieszkanie i utrzymanie w rozumieniu art. 65 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. Nr 128, poz. 1175 i Nr 96, poz. 959);
2)cudzoziemca przebywajacego nieprzerwanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej od 2 lat na podstawie zezwolenia na osiedlenie sie lub zezwolenia na pobyt rezydenta dlugoterminowego Wspólnot Europejskich, który :
a) pozostaje co najmniej od 3 lat w zwiazku malzenskim zawartym z obywatelem polskim lub b) nie posiada zadnego obywatelstwa,
3) cudzoziemca przebywajacego nieprzerwanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiejco najmniej od 5 lat na podstawie zezwolenia na pobyt, który pozostaje co najmniej od3 lat w zwiazku malzenskim zawartym z obywatelem polskim;
4) cudzoziemca przebywajacego nieprzerwanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiejco najmniej od 2 lat na podstawie zezwolenia na osiedlenie sie, które uzyskal wzwiazku z posiadaniem statusu uchodzcy nadanego w Rzeczypospolitej Polskiej;
5) maloletniego cudzoziemca, którego jedno z rodziców jest obywatelem polskim, przebywajacego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia naosiedlenie sie, lub zezwolenia na pobyt rezydenta dlugoterminowego Wspólnot Europejskich, lub zezwolenia na pobyt, a drugie z rodziców nie posiadajace obywatelstwa polskiego wyrazilo na to zgode;
6) cudzoziemca przebywajacego nieprzerwanie i legalnie na terytorium RzeczypospolitejPolskiej co najmniej od 10 lat, który spelnia lacznie nastepujace warunki:
a) posiada zezwolenie na osiedlenie sie, lub zezwolenia na pobyt rezydenta dlugoterminowego Wspólnot Europejskich, lub zezwolenia na pobyt, b) ma zapewnione w Rzeczypospolitej Polskiej mieszkanie i utrzymanie w rozumieniu art. 65 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach.
2. Cudzoziemiec ubiegajacy sie o uznanie za obywatela polskiego, z wylaczeniem cudzoziemca, o którym mowa w ust. 1 pkt.5, obowiazany jest posiadac znajomosc jezyka polskiego potwierdzona urzedowym poswiadczeniem, o którym mowa w art. 11 a ustawy z dnia 7 pazdziernika 1999 r. o jezyku polskim (Dz. U. Nr 90, poz. 999, z 2000 r. Nr 12 poz. 358, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 73, poz. 661), swiadectwem ukonczenia szkoly w Rzeczypospolitej Polskiej lub swiadectwem ukonczenia szkoly za granica z wykladowym jezykiem polskim
3. Do ustalenia, czy cudzoziemiec przebywa nieprzerwanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje sie odpowiednio art. 64 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach.
Art. 30. Cudzoziemcowi odmawia sie uznania za obywatela polskiego w przypadku gdy: 1) nie spelnia wymogów, o których mowa w art. 29; 2) wymagaja tego wzgledy obronnosci lub bezpieczenstwa panstwa albo ochrony bezpieczenstwa i porzadku publicznego lub interes Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 31. 1. Uznanie za obywatela polskiego maloletniego cudzoziemca nastepuje na wniosek jegoprzedstawicieli ustawowych.
2. W przypadku braku porozumienia miedzy rodzicami kazde z nich moze zwrócic sie o rozstrzygniecie do sadu.
Art. 32. 1. Cudzoziemiec jest obowiazany zlozyc wniosek o uznanie za obywatela polskiego formularzu, który zawiera:
1) dane cudzoziemca i maloletnich cudzoziemców objetych wnioskiem, okreslajace w szczególnosci ich tozsamosc, obywatelstwo i stan cywilny;
2) informacje o zródlach utrzymania cudzoziemca w Rzeczypospolitej Polskiej, zajmowanym przez niego lokalu, jego osiagnieciach zawodowych, dzialalnosci politycznej i spolecznej;
3) dane malzonka cudzoziemca okreslajace w szczególnosci jego tozsamosc i obywatelstwo;
4) informacje, czy cudzoziemiec ubiegal sie o nabycie obywatelstwa polskiego w przeszlosci oraz czy posiadal obywatelstwo polskie;
5) informacje, czy i przed jakim organem zostalo zlozone oswiadczenie o wyrazeniu zgody, o której mowa w art. 7 i 8;
6) uzasadnienie.
2. Cudzoziemiec jest obowiazany dolaczyc do wniosku: 1) dokumenty potwierdzajace dane i informacje zawarte we wniosku, o którym mowa w ust.l pkt.1,2, 3,5
2) posiadane dokumenty potwierdzajace informacje, o których mowa w ust.l pkt.4;
3) urzedowe poswiadczenie, o którym mowa w art. lla ustawy z dnia 7 pazdziernika 1999 r. o jezyku polskim, swiadectwo ukonczenia szkoly w Rzeczypospolitej Polskiejlub swiadectwo ukonczenia szkoly za granica z wykladowym jezykiem polskim wprzypadku, gdy jest wymagane.
Art. 33. W przypadku, gdy cudzoziemiec zlozyl wniosek o uznanie za obywatela polskiego w czasie, gdy wobec niego prowadzone jest postepowanie o nadanie obywatelstwa polskiego, postepowanie w sprawie o uznanie za obywatela polskiego podlega umorzeniu.
Art. 34. 1. Decyzje w sprawie uznania cudzoziemca za obywatela polskiego wydaje wojewoda.
2. Wojewoda przed wydaniem decyzji, o której mowa w ust. 1, zwraca sie do komendantawojewódzkiego Policji, dyrektora delegatury Agencji Bezpieczenstwa Wewnetrznego, aw razie potrzeby do innych organów, o udzielenie informacji, czy nabycie przez cudzoziemca obywatelstwa polskiego nie stanowi zagrozenia dla obronnosci lub bezpieczenstwa panstwa albo ochrony bezpieczenstwa i porzadku publicznego lubnarusza interes Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Do udzielania informacji, o których mowa w ust. 2, stosuje sie art. 20 ust. 5 z tym zastrzezeniem, ze organ informuje Wojewode.
Art. 35. 1. Minister wlasciwy do spraw wewnetrznych okresli, w drodze rozporzadzenia, wzór formularza wniosku o uznanie za obywatela polskiego oraz liczbe i wymogi dotyczace fotografii dolaczanych do wniosku.
2. Wzór formularza wniosku o uznanie za obywatela polskiego powinien uwzgledniac dane i informacje, o których mowa w art. 32 ust. 1.
Rozdzial 5. Przywrócenie obywatelstwa polskiego.
Art. 36. 1. Osobie, która utracila obywatelstwo polskie przed dniem 4 czerwca 1989 r. na podstawie:
1) art. 11 ustawy z dnia 20 stycznia 1920 r. o obywatelstwie Panstwa Polskiego (Dz. U.R.P. Nr 7, poz. 44);
2) art. 11 lub 12 ustawy z dnia 8 stycznia 1951 r. o obywatelstwie polskim (Dz. U Nr 4 poz. 25);
3) art. 13, 14 lub 15 ustawy z dnia 15 lutego 1962 r. o obywatelstwie polskim (Dz. U. Nr 10, poz. 49), w brzmieniu obowiazujacym w dniu utraty obywatelstwa;
przywraca sie obywatelstwo polskie, na jej wniosek o przywrócenie obywatelstwa polskiego.
2. Nie przywraca sie obywatelstwa polskiego cudzoziemcowi, który:
1) dobrowolnie wstapil w okresie od 1 wrzesnia 1939r. do 8 maja 1945 do sluzby w wojskach panstw nie bedacych panstwami sprzymierzonymi;
2) przyjal w okresie od 1 wrzesnia 1939r. do 8 maja 1945 urzad publiczny w sluzbiepanstwa nie bedacego panstwem sprzymierzonym;
3) stanowi zagrozenie dla obronnosci lub bezpieczenstwa panstwa albo ochrony bezpieczenstwa i porzadku publicznego;
4) dzialal na szkode interesów Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 37. 1. Obywatelstwo polskie przywraca wojewoda w formie decyzji.
2. Nabycie obywatelstwa polskiego nastepuje w dniu wydania decyzji o przywróceniuobywatelstwa polskiego.
3. W sprawach o przywrócenie obywatelstwa polskiego stosuje sie art. 21 ust.l i 3 oraz art. 33.
Art. 38. 1. Osoba, o której mowa w art. 36 ust 1, obowiazana jest zlozyc wniosek o przywrócenie obywatelstwa polskiego na formularzu, który zawiera dane osoby okreslajace jej tozsamosc i obywatelstwo, oswiadczenie o posiadaniu w przeszlosci obywatelstwa polskiego oraz informacje o okolicznosciach jego utraty.
2. Osoba, o której mowa w art. 36 ust. 1, jest obowiazana dolaczyc do wniosku o przywrócenie obywatelstwa polskiego:
1) dokumenty potwierdzajace tozsamosc i obywatelstwo;
2) dokumenty potwierdzajace zmiane imienia i nazwiska, jezeli takie nastapily;
3) posiadane dokumenty potwierdzajace posiadanie obywatelstwa polskiego w przeszlosci.
Art. 39. 1. Osoba, o której mowa w art. 36 ust. 1, zamieszkujaca za granica sklada wniosek o przywrócenie obywatelstwa polskiego za posrednictwem konsula wlasciwego dla miejsca zamieszkania.
2. Konsul przekazuje wojewodzie niezwlocznie wniosek o przywrócenie polskiego wraz z wymaganymi na podstawie art. 38 ust. 2 dokumentami oraz posiadane informacje i dokumenty istotne w sprawie.
Art. 40. 1. Decyzje o przywróceniu lub odmowie przywrócenia obywatelstwa polskiego wydaje wojewoda wlasciwy ze wzgledu na miejsce zamieszkania lub ostatnie miejsce zamieszkania w Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku braku tej podstawy wlasciwyjest Wojewoda Mazowiecki.
2. Przed wydaniem decyzji, o której mowa w ust. 1, wojewoda zwraca sie do komendantawojewódzkiego Policji, dyrektora delegatury Agencji Bezpieczenstwa Wewnetrznego,Prezesa Instytutu Pamieci Narodowej, a w razie potrzeby do innych organów, o udzielenie pisemnej informacji, czy przywrócenie obywatelstwa polskiego nie stanowi zagrozenia dla obronnosci lub bezpieczenstwa panstwa albo ochrony bezpieczenstwa i porzadku publicznego.
3. Do udzielenia informacji, o których mowa w ust. 2 stosuje sie art. 20 ust. 5 z tymzastrzezeniem, ze organ informuje wojewode.
Art. 41. 1. Minister wlasciwy do spraw wewnetrznych w porozumieniu z ministrem wlasciwym do spraw zagranicznych okresli, w drodze rozporzadzenia, wzór formularza wniosku o przywrócenie obywatelstwa polskiego oraz liczbe i wymogi dotyczace fotografii dolaczanych do wniosku.
2. Wzór formularza wniosku uwzglednia dane i informacje, o których mowa w art. 38 ust. 1.
Rozdzial 6. Utrata obywatelstwa polskiego.
Art. 42. Obywatel polski, który zrzeka sie obywatelstwa polskiego, traci obywatelstwo polskie po uzyskaniu zgody Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego.
Art. 43. 1. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej moze wyrazic obywatelowi polskiemu, na jego wniosek, zgode na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego.
2. Wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego przez maloletniego pozostajacego pod wylaczna wladza rodzicielska osoby lub osób nieposiadajacych obywatelstwa polskiego nastepuje na wniosek jego przedstawicieli ustawowych.
3. W przypadku braku porozumienia miedzy rodzicami kazde z nich moze zwrócic sie o rozstrzygniecie do sadu.
Art. 44. Obywatel polski obowiazany jest zlozyc wniosek o wyrazenie zgody na| zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego na formularzu, który zawiera:
1) oswiadczenie wnioskodawcy o: a) posiadaniu obywatelstwa polskiego, b) zrzeczeniu sie obywatelstwa polskiego;
2) dane wnioskodawcy i maloletnich objetych wnioskiem, okreslajace ich tozsamosc i obywatelstwo;
3) dane malzonka wnioskodawcy okreslajace jego tozsamosc i obywatelstwo;
4) informacje, czy i przed jakim organem zostalo zlozone oswiadczen zgody, o której mowa w art. 7 i 8,
5) informacje o ostatnim miejscu zamieszkania w Polsce.
2. Wnioskodawca jest obowiazany dolaczyc do wniosku:
1) dokument potwierdzajacy tozsamosc; 2) posiadane dokumenty potwierdzajace, ze wnioskodawca jest obywatelem polskim 3) dokument potwierdzajacy posiadanie obywatelstwa obcego lub przyrzeczenie jego nadania;
Art. 45. 1. Wniosek o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego sklada sie osobiscie lub korespondencyjnie z podpisem urzedowo poswiadczonym, za posrednictwem wojewody lub konsula. Art. 9 stosuje sie odpowiednio.
2. Jezeli wniosek nie czyni zadosc wymaganiom okreslonym w art. 44 ust. 1 i 2 organ przyjmujacy wniosek wzywa wnioskodawce do usuniecia braków w terminie 30 dni z pouczeniem, ze nieusuniecie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
3. Wojewoda i konsul przekazuja niezwlocznie wniosek o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego wraz z wymaganymi na podstawie art. 44 ust.1 i 2 dokumentami Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej za posrednictwem Prezesa Urzedu.
4. Prezes Urzedu, przed przekazaniem wniosku Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wystepuje do Komendanta Glównego Policji, Szefa Agencji Bezpieczenstwa Wewnetrznego, a w razie potrzeby do innych organów, o udzielenie pisemnej informacji, które moga miec istotne znaczenie w sprawie o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego i sporzadza opinie dotyczaca wniosku.
5. Do udzielania informacji, o których mowa w ust. 4, stosuje sie art. 20 ust. 5
Art. 46.
W przypadku stwierdzenia w toku postepowania o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego, ze wnioskodawca nie posiada obywatelstwa polskiego, wojewoda wydaje decyzje stwierdzajaca brak posiadania obywatelstwa polskiego, zas wnioskowi o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego nie nadaje sie dalszego biegu.
Art. 47. 1. Wojewoda, konsul i Prezes Urzedu przekazuja wniosek o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego bezposrednio Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej w kazdym przypadku, kiedy Prezydent tak zadecyduje, bez wzgledu na stadium postepowania.
2. W przypadku, którym mowa w ust. 1, wojewoda i konsul informuja Prezesa Urzedu oprzekazaniu wniosku o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 48. 1. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej wyraza zgode na zrzeczenie sie obywatelstwapolskiego lub odmawia jej wyrazenia w formie postanowienia.
2. Utrata obywatelstwa polskiego nastepuje po uplywie 30 dni od daty wydania postanowienia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej .
3. Utrata obywatelstwa polskiego moze nastapic w terminie krótszym, niz okreslony w ust.2, jesli Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej tak zadecyduje.
Art. 49. 1. Szef Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zawiadamia o tresci postanowienia w sprawach o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego.
2. W sprawie, o której mowa w ust.l, zamieszcza sie informacje o tresci postanowienia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz nastepujace dane osoby, której zawiadomienie dotyczy:
1) imie (imiona) i nazwisko; 2) date i miejsce urodzenia; 3) imie ojca i imie matki.
3. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, zawieraja takze date i numer po stanowienia owyrazeniu lub odmowie wyrazenia zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego.
Art. 50. Do doreczenia zawiadomien w sprawach o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego stosuje sie art. 27.
Art. 51. 1. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej okresli, w drodze rozporzadzenia, wzór formularza wniosku o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego, liczbe i wymogi dotyczace fotografii dolaczanych do wniosku oraz wzór zawiadomienia w sprawie wyrazenia zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego.
2. Wzór formularza wniosku o wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatel uwzglednia dane i informacje o których mowa w art. 44 ust. 1.
twa polskiego
3. Wzór zawiadomienia w sprawie wyrazenie zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego uwzglednia dane i informacje o których mowa w art. 49 ust. 2 i 3
Rozdzial 7. Potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego.
Art. 52. 1. Kazdy moze wystapic o potwierdzenie, iz posiada lub utracil obywatelstwo polskie.
2. Postepowanie w sprawie, o której mowa w ust. 1, moze byc wszczete takze z urzedu.
3. Decyzje w sprawie posiadania obywatelstwa polskiego lub jego utraty wydaje wojewoda wlasciwy ze wzgledu na miejsce zamieszkania lub ostatnie miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osoby, której postepowanie dotyczy, a w przypadku braku tej podstawy - Wojewoda Mazowiecki.
Art. 53.
Wniosek o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego zawiera dane okreslajace w szczególnosci tozsamosc osoby, której dotyczy i jej wstepnych do drugiego stopnia oraz informacje o istotnych okolicznosciach niezbednych do ustalenia rzeczywistego stanu faktycznego i prawnego.
2. Osoba wystepujaca z wnioskiem o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego jest obowiazana dolaczyc dokumenty potwierdzajace dane i informacje zawarte we wniosku, chyba ze uzyskanie tych dokumentów napotyka trudne do przezwyciezenia przeszkody.
Art. 54. 1. Osoba zamieszkujaca za granica moze zlozyc wniosek o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego za posrednictwem konsula wlasciwego ze wzgledu na miejsce jej zamieszkania.
2. Konsul niezwlocznie przekazuje wojewodzie wniosek wraz z zalaczonym i dokumentami oraz posiadane dokumenty i informacje o osobie, której postepowanie dotyczy
Art. 55. Minister wlasciwy do spraw wewnetrznych w porozumieniu z ministrem wlasciwym do spraw zagranicznych okresli, w drodze rozporzadzenia, wzór formularza wniosku o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego, uwzgledniajac tozsamosc osoby, której potwierdzenie dotyczy i dane jej wstepnych do drugiego stopnia oraz informacje o istotnych okolicznosciach niezbednych do ustalenia rzeczywistego stanu faktycznego i prawnego.
Rozdzial 8. Rejestry.
Art. 56. 1. Prezes Urzedu prowadzi w systemie teleinformatycznym centralny rejestr danych onabyciu i utracie obywatelstwa polskiego, zwany dalej rejestrem.
2. Wojewoda prowadzi w systemie teleinformatycznym rejestr danych o nabyciu i utracieobywatelstwa polskiego w zakresie wlasciwosci miejscowej.
Art. 57. W rejestrach, o których mowa w art.56, gromadzi sie i przechowuje :
1) informacje o wnioskach i wydanych rozstrzygnieciach w sprawach o nabycie i wyrazenie zgody na zrzeczenia sie obywatelstwa polskiego;
2) dane dotyczace osób, które nabyly i które utracily obywatelstwo polskie a) imie i nazwisko, nazwisko rodowe, b) date urodzenia, c) miejsce urodzenia, d) imie i nazwisko ojca, e) imie i nazwisko rodowe matki, f) obywatelstwo, g) plec.
Art. 58. 1. Dane przechowywane w rejestrach o którym mowa w art.56, podlegaja ochronie na podstawie odrebnych przepisów, o ile ustawa nie stanowi inaczej.
2. Dane przechowywane w rejestrach udostepnia sie:
1) organom administracji panstwowej, 2) Policji, 3) Strazy Granicznej, 4) Agencji Bezpieczenstwa Wewnetrznego i Agencji Wywiadu, 5) sadom, 6) prokuraturze, 7) Kancelarii Prezydenta RP,
w zakresie niezbednym do realizacji ich ustawowych zadan.
3. Dane przechowywane w rejestrach sa udostepniane na pisemny wniosek którym mowa w ust. 2.
4. Dane, o których mowa w art. 57 mozna udostepniac, bez koniecznosci pisemnego wniosku, o którym mowa w ust. 3, za pomoca urzadzen teletransmisji danych, podmiotom, o których mowa w ust. 2, które spelniaja lacznie warunki:
1) posiadaja urzadzenia umozliwiajace odnotowanie w rejestrze, kto, kiedy i w jakim celu oraz jakie dane uzyskal;
2) posiadaja zabezpieczenia techniczne i organizacyjne uniemozliwiajace wykorzystanie danych niezgodnie z celem ich uzyskania.
5. Informacje zawarte w rejestrach o których mowa w art.56, moga byc udostepniane miedzynarodowo a organom lub instytucjom panstw obcych gdy zezwala na to umowa mi która Rzeczpospolita Polska jest zwiazana.
Rozdzial 9. Zmiany w przepisach obowiazujacych oraz przepisy przejsciowe i koncowe.
Art. 59. W ustawie z dnia 13 lutego 1984 r. o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 215, poz. 1823) art. 25 otrzymuje brzmienie:
"Art. 25. Konsul:1) sporzadza protokól z przyjecia oswiadczenia o wyrazeniu zgody, o której mowa w art. 6 i7 ustawy z dnia o obywatelstwie polskim (Dz. U. Nr..., poz. ...); 2) sporzadza protokól z czynnosci powiadomienia wnioskodawcy o tresci postanowienia Prezydenta RP o nadaniu lub wyrazeniu zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego 3)wydaje decyzje w sprawie uznania za osobe pochodzenia polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (Dz. U. z 2004 r. Nr 53, poz. 532); 4) przyjmuje od osób zamieszkalych w okregu konsularnym wnioski o nadanie przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej obywatelstwa polskiego oraz wnioski o wyrazenie przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa polskiego.".
Art. 60. W ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. Nr 128, poz. 1175 oraz z 2004r. Nr 96, poz. 959) w art. 143 ust. 1 pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie: "b) w ustawie z dnia o obywatelstwie polskim (Dz. U. Nr ..., poz...)".
Art. 61. Postepowania wszczete na podstawie przepisów ustawy, o której mowa w art. 62 i niezakonczone przed dniem wejscia w zycie ustawy tocza sie wedlug przepisów dotychczasowych.
Art. 62. Traci moc ustawa z dnia 15 lutego 1962 r. o obywatelstwie polskim (Dz. U. z|2000 r. Nr 28, poz. 353, z 2001 r. Nr 42, poz. 475 oraz z 2003 r. Nr 128, poz. 1175).
Art. 63. Ustawa wchodzi w zycie po uplywie 6 miesiecy od dnia ogloszenia.
_________________ Stary Wiarus staryw@hotmail.com staryw@NOSPAMgmail.com [remove NOSPAM] | |
Powrót do góry | |
|
POK
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 500 Skąd: Toronto
| Wysłany: Wto Paź 10, 2006 6:33 pm Temat postu: | |
| Cytat: | - Przede wszystkim posiadanie podwojnego obywatelstwa przestalo wreszcie byc nielegalne. |
NIGDY nie bylo nielegalne
Cytat: | ... o ile nikt na sile nie bedzie mnie wciskal polskiego paszportu. |
Ustawa jest o obywatelstwie a NIE o zasadach przekraczania granicy polskiej i dokumentach w tym celu wymaganych
Cytat: | Projekt juz nie zawiera automatycznego nadawania obywatelstwa polskiego osobom, ktore ukonczyly 16 lat i sobie tego nie zycza. |
NIGDY cos takiego w ustawie z r. 1962 NIE BYLO. Obywatelstwo dostawalo sie z mocy prawa jezeli co najmniej jedno z rodzicow bylo obywatelem polskim.
DALEJ to rowniez jest w projekcie - patrz Art. 13. Maloletni nabywa obywatelstwo polskie przez urodzenie w przypadku gdy:
1) co najmniej jedno z rodziców jest obywatelem polskim,
Cos sie Panu wyraznie poplatalo jezeli chodzi o te 16 lat - niech Pan uwaznie przestudiuje istniejaca ustawe z roku 1962 - po ukonczeniu 16 lat nie mozna bylo malolata pozbawic obywatelstwa bez jego zgody w przypadku gdy rodzice sie zrzekali obywatelstwa polskiego | |
Powrót do góry | |
|
zyczliwy
Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 3
| Wysłany: Wto Paź 10, 2006 7:59 pm Temat postu: Mniejsze teksty, jesli mozna prosic. | |
| POK napisał: | NIGDY nie bylo nielegalne |
O.K. nie bylo nielegalne, natomiast nie bylo uznawane przez wladze RP, PRL i znow RP:
Cytat: | Art. 2 Obywatel polski w myśl prawa polskiego nie może być równocześnie uznawany za obywatela innego państwa.
|
Tymczasem projekt nowej ustawy uznaje fakt posiadania podwojnego obywatelstwa w sposob dla mnie oczywisty:
Cytat: | Art. 3. 1. Obywatel polski posiadajacy równoczesnie obywatelstwo innego panstwa ma wobec Rzeczypospolitej Polskiej takie same prawa i obowiazki jak osoba posiadajaca wylacznieobywatelstwo polskie.
|
Jezeli chodzi o mozliwosc rezygnacji z polskiego obywatelstwa przez osobe szesnastoletnia, ktora je uzyskala przez fakt urodzenia z polskich rodzicow, to nie zauwazylem jej w poprzedniej ustawie:
Cytat: | Art. 6 1. Dziecko rodziców, z których jedno jest obywatelem polskim, drugie zaś obywatelem innego państwa, nabywa przez urodzenie obywatelstwo polskie. Jednakże rodzice w oświadczeniu złożonym zgodnie przed właściwym organem w ciągu trzech miesięcy od dnia urodzenia się dziecka mogą wybrać dla niego obywatelstwo państwa obcego, którego obywatelem jest jedno z rodziców, jeżeli według prawa tego państwa dziecko nabywa jego obywatelstwo.
2. W braku porozumienia między rodzicami każde z nich może zwrócić się w ciągu trzech miesięcy od dnia urodzenia się dziecka o rozstrzygnięcie do sądu.
3. Dziecko, które nabyło obywatelstwo obce zgodnie z ust. 1 lub 2, nabywa obywatelstwo polskie, jeżeli po ukończeniu szesnastu lat, a przed upływem sześciu miesięcy od dnia osiągnięcia pełnoletności złoży odpowiednie oświadczenie przed właściwym organem i organ ten wyda decyzję o przyjęciu oświadczenia.
|
natomiast zauwazylem takowa w projekcie nowej ustawy:
Cytat: | Art. 8. Do nadania obywatelstwa polskiego maloletniemu, który ukonczyl szesnasty rok zycia, do przywrócenia obywatelstwa polskiego i do utraty przez niego obywatelstwa polskiego wskutek wyrazenia zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa przez jego rodziców, wymagana jest zgoda maloletniego.
|
Jak napisalem poprzednio, nie widze zadnej mozliwosci przeprowadzenia lobbingu - jak to mialo miejsce w r.2000 w przypadku gdyby nam sie ustawa nie spodobala. Nie ma zatem najmniejszego znaczenia jaka bedzie panska, moja, czy kogokolwiek opinia o projecie ustawy. Jezeli pan uwaza, ze nalezy sie klocic o kazde slowo czy sformulowanie, to zycze powodzenia - ja tej klotni nie podejme. Bede bardzo chetnie dyskutowal ale bez podnoszenia glosu (caps) i bez uwag typu: cos sie panu poplatalo.
Wciaz jeszcze moge czytac bez okularow jakkolwiek w okularach idzie mnie to znacznie lepiej Posiadam rowniez mozliwosci zmiany tekstu pojawiajacego sie na ekranie, podobnie jak kazdy posiadacz Microsoft Internet Explorer. Jezeli zatem fatygowal sie pan specjalnie dla mnie z wyborem duzego, pogrubionego i do tego jeszcze czerwonego tekstu - to serdecznie dziekuje ale zapewniam pana, ze nie bylo to niezbedne. Rowniez Pan Czeslaw Piasta bedzie panu wdzieczny za rezygnacje z wiekszych tekstow, ktore zajmuja znacznie wiecej pamieci, niz normalne.
P.S. Z jakis powodow "zacial sie" timer odmierzajacy czas od umieszczenia ostatniego komentarza przeze mnie i od kilku godzin - czyli okresie czasu nieco dluzszym, niz 15 sekund - otrzymuje informacje: Cytat: | You cannot make another post so soon after your last; please try again in a short while | Pan Piasta pracuje nad rozwiazaniem problemu ale dopoki nie zakonczy tej pracy sukcesem, jestem zmuszony korzystac z zastepczego pseudo.
Pozdrawiam serdecznie, _________________ Zyczliwy
Ostatnio zmieniony przez zyczliwy dnia Wto Paź 10, 2006 8:19 pm, w całości zmieniany 1 raz | |
Powrót do góry | |
|
John Kowalski
Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 1061 Skąd: United States of America
| Wysłany: Wto Paź 10, 2006 8:17 pm Temat postu: | |
| zyczliwy napisał: | Tymczasem projekt nowej ustawy uznaje fakt posiadania podwojnego obywatelstwa w sposob dla mnie oczywisty: |
Propozycja nowej ustawy nie uznaje, w swietle prawa, drugiego obywatelstwa. W ustawie bowiem nie pisze ani slowem, ze "uznaje sie podwojne obywatelstwa". To, ze w projekcie ustawy pisze "obywatel polski posiadajacy równoczesnie obywatelstwo innego panstwa..." jest tylko stwierdzeniem faktu, ze wystepuja podwojne obywatelstwa, poniewaz RP nie ma zadnej mozliwosci powstrzymac takich jak my od naturalizowania sie w krajach zamieszkania.
Ostrzegam przed slepym dawaniem kredytu obecnej administracji RP. Wydarzenia ostatnich dni jasno pokazuja, ze ci ludzie kreca. Premier Kaczynski wmawial Polonii w Chicago, ze RP bedzie uznawac podwojne obywatelstwa - tymczasem nic o tym w projekcie ustawy. Ci ludzie po prostu oszukuja. _________________ John Kowalski | |
Powrót do góry | |
|
staryw
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 943 Skąd: Australia
| Wysłany: Sro Paź 11, 2006 9:08 am Temat postu: | |
| Pan zyczliwy:
Niestety linku podać panu nie mogę, ponieważ projekt nie jest jeszcze opublikowany. Źródło mojego egzemplarza musi wobec tego pozostać na obecnym etapie w dyskrecji. Nie gwarantuję, że tekst projektu nie będzie ulegał dalszej ewolucji. Okoliczności wskazują, że to niekoniecznie jest 'final draft', więc nalezy sie liczyc z dalszymi zmianami projektu, ale moim zdaniem raczej drobnymi.
Niestety, zarówno pan panie zyczliwy, jak i Bolko, niewłaściwie rozumiecie artykuł 8 projektu: Małoletni ktory ukończył 16 lat i nie życzy sobie obywatelstwa polskiego, może tego sobie nie życzyć wyłącznie w związku z niektórymi, ALE NIE WSZYSTKIMI drogami nabycia obywatelstwa.
Artykuł 8 odnosi się do implikacji dla małoletniego procesów:
- nadania obywatelstwa polskiego rodzicom (naturalizacji rodzicow), lub - przywrócenia obywatelstwa polskiego rodzicom, lub - utraty obywatelstwa polskiego przez rodziców (na wlasny wniosek).
Artykuł 8 wyłącza jednak ze swobody wyboru najpospolitszą drogę nabycia obywatelstwa polskiego, wymienioną na pierwszym miejscu w art.5, mianowicie nabycie obywatelstwa polskiego ' z mocy prawa' . Pojęcie nabycia obywatelstwa polskiego z mocy prawa jest sprecyzowane w Rozdziale 2 (artykuły 13-16).
W najpospolitszej sytuacji, małoletni Amerykanin, Kanadyjczyk czy Australijczyk automatycznie nabywa obywatelstwo polskie z artykułu 13, ustęp 1 - z mocy prawa, przez urodzenie, kiedy co najmniej jedno z rodziców jest obywatelem polskim. Nic więc sie tutaj nie zmienia, obywatelstwo polskie dalej dziedziczy sie w nieskonczonosc, a Pat Benatar, Bobby Vinton oraz ich potomstwo do n-tego pokolenia nadal są obywatelami polskimi. Nota bene: kto to jest Pat Benatar? Pamietam Bobby Vintona i piosenke "Moja droga, ja cze kocham", ale o Benatarze nigdy nie slyszalem.
Jedyna istotna różnica pomiedzy starą a nową ustawa w kwestii ochrony niemowlecia przed niechcianym nabyciem obywatelstwa polskiego jest taka, ze na mocy artykułu 7 ust.3, - ALE TYLKO W JEDNYM, SZCZEGOLNYM WYPADKU, kiedy jedno z rodziców jest podwojnym obywatelem Polski i innego panstwa, a drugie WYLACZNIE obywatelem obcym (bez obywatelstwa polskiego), rodzice maja teraz rok (poprzednio trzy miesiace) od daty urodzenia dziecka na zlozenie w konsulacie polskim pisemnego oswiadczenia o wyborze dla dziecka obywatelstwa wylacznie obcego.
Tej opcji natomiast nie maja rodzice, ktorzy oboje posiadaja obywatelstwo polskie jako jedno z posiadanych obywatelstw. Tych rodziców nikt o zdanie nie pyta, a ich dziecko staje sie automatycznie obywatelem polskim na podstawie art.13.punkt 1).
Przedluzenie okresu 'opt-out' od przymusowego obywatelstwa polskiego dla dzieci majacych co najmniej jednego z rodziców z obywatelstwem WYLACZNIE obcym z 3 do 12 miesiecy jest krokiem we wlasciwym kierunku, ale w zasadzie pozbawionym znaczenia praktycznego. Tak samo jak przedtem prawie nikt nie wiedzial o koniecznosci skladania oswiadczenia w konsulacie polskim w nieprzekraczalnym terminie 3 miesiecy od narodzin dziecka, tak teraz prawie nikt nie bedzie wiedzial o koniecznosci skladania takiego oswiadczenia w w nieprzekraczalnym terminie 12 miesiecy.
Nadal uwazam, ze polskie "obywatelstwo krwi" dzieci urodzonych za granica i posiadajacych "obywatelstwo ziemi" kraju urodzenia powinno być nabywane na zasadzie 'opt-in', a nie 'opt-out', czyli na drodze deklaracji rodzicow, ze sobie tego zycza, a nie deklaracji rodzicow, ze sobie tego nie zycza. Nalezy pamietac, ze deklaracja 'opt-out' jest w tej chwili dostepna tylko w pewnym szczegolnym przypadku (jedno z rodzicow z obywatelstwem WYLACZNIE obcym, a drugie albo z obywatelstwem wylacznie polskim, albo z podwojnym lub wielokrotnym, w tym polskim)
W praktyce, ja najchetniej widzialbym dodanie do artykułu 7 nowego ust. 4, rozszerzajacego krąg uprawnionych do 'opt-out' o podwójnych obywateli stale zamieszkałych za granicą. Wszystko inne mogloby zostac tak, jak jest.
3. Nie nabywa obywatelstwa polskiego maloletni, którego rodzice przed uplywem 1 roku od dnia urodzenia zlozyli oswiadczenie o wyborze dla dziecka obywatelstwa obcego, posiadanego przez jednego z rodziców.
4. Nie nabywa obywatelstwa polskiego maloletni urodzony poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego rodzice przed upływem 1 roku od dnia urodzenia złożyli oświadczenie o wyborze dla dziecka obywatelstwa obcego, posiadanego przez oboje rodziców równocześnie z obywatelstwem polskim.
===============
Zgadzam sie z panem, ze projekt stanowi powazny postęp w porównaniu z represyjna ustawa Winczorka-Stachańczyka-Czarneckiego z 29 czerwca 2000 roku.
Zgadzam sie tez calkowicie, ze projekt kontynuuje programową nikczemnosc panstwa polskiego w stosunku do Polaków ze Wschodu, uznajac za prawomocne pozbawienie ich obywatelstwa polskiego dekretem Rady Najwyzszej ZSRR z dn. 29 listopada 1939, pomimo oczywistego braku zdolnosci prawnej okupanta sowieckiego do sprawowania pomiędzy 1 września 1939 a 9 maja 1945 roku wladzy suwerennej de iure (nie mylic z de facto) nad obywatelami polskimi na okupowanych lub anektowanych terytoriach II RP, zwlaszcza w odniesieniu do regulacji kwestii posiadania kub nieposiadania przez nich obywatelstwa polskiego.
Sprawa Polakow ze Wschodu jest moim zdaniem obecnie do zalatwienia wylacznie na drodze znalezienia precedensowej sprawy, sfinansowania kosztownej obslugi prawnej, i wygrania procesu przed polskim Trybunalem Konstytucyjnym o niezgodnosc z Konstytucja RP co najmniej trzech ustaw: o obywatelstwie, cudzoziemcach i repatriacji. Rzecz praktycznie niewykonalna, zwlaszcza pod nieobecnosc osoby lub osrodka, ktore chcialyby taki kosztowny proces finansowac. Wygrana nie bylaby pewna, poniewaz Polska to nie USA, a panstwo, przerazone perspektywa niekontrolowanej repatriacji ze Wschodu, uzyloby wszystkich srodkow prawnych oraz naciskow pozaprawnych, aby taki proces wygrac.
W praktyce, oznacza to, że Polacy ze Wschodu przegrali. Malostkowosc i nikczemnosc wygraly, a potomkowie wygnancow polskich w ZSSR zostali przez Polske pozostawieni wlasnemu losowi. Taka jest dzis Polska i nic na to nie poradzimy. _________________ Stary Wiarus staryw@hotmail.com staryw@NOSPAMgmail.com [remove NOSPAM] | |
Powrót do góry | |
|
Bolko
Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 656 Skąd: SC, USA
| Wysłany: Sro Paź 11, 2006 10:02 am Temat postu: Pan Benatar | |
| staryw napisał: | Nota bene: kto to jest Pat Benatar? Pamietam Bobby Vintona i piosenke "Moja droga, ja cze kocham", ale o Benatarze nigdy nie slyszalem.
|
Mlode pokolenie ma prawo nie wiedziec nic o Pat Benatar.
Cytat: | Pat Benatar (born Patricia Mae Andrzejewski on January 10, 1953) is an American rock singer.
She was born in Brooklyn to a Polish-Irish family and grew up in Lindenhurst, New York. She initially studied voice and opera, following in the footsteps of her mother. [1] At 19, she married her high school sweetheart, Dennis T. Benatar, in 1971, providing her the surname with which she became famous. ................................. She amassed a sizeable run of hit albums and singles in the 1980s, including "Heartbreaker", "Hit Me With Your Best Shot", "You Better Run", "Hell is For Children", and a cover of John Mellencamp's "I Need A Lover". Benatar had a reputation for writing about 'tough' subject matter, having recorded a significant amount of songs with a "battle" metaphor (such as "Invincible", "Hit Me With Your Best Shot", "Sex as a Weapon", "Fight it Out", and "Love is a Battlefield") and harsh subjects such as child abuse ("Hell is for Children", "Suffer the Little Children"). As her career progressed, her sound mellowed a bit from hard rock to more atmospheric pop songs ("Love is a Battlefield" and "We Belong".)
She won four consecutive Grammy Awards for "Best Rock Vocal Performance, Female" from 1980 to 1983, and was nominated four additional times in 1985, 1986, 1988, and 1989.
She will be inducted into the Long Island Music Hall of Fame in 2007.
|
Pat byla niezwykle popularna w okresie moich pierwszych lat pobytu w USA, bardzo ja lubilem - zwlaszcza piosenki "Hit Me With Your Best Shot" oraz "We belong" - a o jej polskim pochodzeniu dowiedzialem sie zaledwie kilka lat temu. Od dawna juz nic nie nagrywa, natomiast przed kilkoma miesiacami wystapila w programie Crossroads (kilkakrotnie powtarzanym) na kanale CMT, gdzie jej partnerka bylaMartina McBride. Widac bylo, ze przybylo jej troche lat i kilogramow a jej glos nie byl juz tak czysty jak 20 lat temu ale w dalszym ciagu jest w swietnej formie. _________________ Pozdrawiam serdecznie,
Bolko | |
Powrót do góry | |
|
007
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 146 Skąd: Palo Alto, CA
| Wysłany: Sro Paź 11, 2006 11:57 pm Temat postu: Re: PROJEKT RZADOWY NOWEJ USTAWY O OBYWATELSTWIE | |
| staryw napisał: | PROJEKT USTAWA z dnia ... o obywatelstwie polskim [...] Art. 3. 1. Obywatel polski posiadajacy rďż˝wnoczesnie obywatelstwo innego panstwa ma wobec Rzeczypospolitej Polskiej takie same prawa i obowiazki jak osoba posiadajaca wylacznieobywatelstwo polskie.
2. Obywatel polski nie moze wobec wladz Rzeczypospolitej Polskiej powolywac sie zeskutkiem prawnym na posiadane r�wnoczesnie obywatelstwo innego panstwa i na wynikajace z niego prawa i obowiazki.
|
Jesli to ma byc tak hucznie ostatnio obiecywane rostrzygniecie "ze Polacy beda mogli miec podwojne obywatelstwo" to udzielajacy takiej obietnicy musza miec dosc niska opinie o inteligencji swoich sympatykow ze sklepikow i basementow Chicago, ktorzy z barania poddanczoscia swietowali niedawno wizyte krapolskiego premiera (a moze prezydenta).
Trudno bowiem byc odpornym na dosc prosta konkluzje ze te sformulowania oznaczaja wlasnie cos dokladnie przeciwnego - odmowe uznania posiadania jakiegokolwiek innego obywatelstwa osob uwazanych za obywateli RP i kontynuacje przymusu dziedziczenia obywatelstwa PRL. Wredni krapole stwierdzaja jednoznacznie bowiem ze Polonii wolno miec tyle obywatelstw ile zechce, a one i tak nie maja najmniejszego znaczenia prawnego. A tym bardziej nie mozna mowic (jak to juz nawet gorliwie stwierdzono na tym forum) o "uznaniu podwojnego obywatelstwa", poniewaz mamy tutaj do czynienia jedynie ze "stwierdzeniem faktu" (acknowledgement), a nie "uznaniem" (recognition). Stara polityka "implicit" tolerowania naszego prawdziwego obywatelstwa bedzie teraz zastapiona nowa polityka jego "explicit" ignorowania.
W kwestii calkowicie formalnej, premier krapoli nie sklamal jednak gdy mowil o rostrzygnieciu "ze Polacy beda mogli miec podwojne obywatelstwo". "Moga miec" ma bowiem po polsku dosc szerokie znaczenie i odpowiada zarowno angielskiemu "may have" (wolno im miec) jak i "can have" (sa w stanie miec). Na ogol w konkretnej sytuacji "can" stosuje sie do szerszego zakresu czynnosci niz "may", bo moze odnosic sie do wielu rzeczy ktore jestesmy w stanie zrobic ale na ktore nie mamy akurat pozwolenia: I can spit on the floor, but I may not do so. Kuriozalna kultura polityczna Krapolistanu tworzy dosc rzadki przypadek ze "may" ma szerszy zakres niz "can" i wolno robic cos co nie jest uznawane za istniejacy fakt prawny: In Poland a person of Polish ancestry may have as many citizenships as he/she wants, but can only be a citizen of Poland.
Ale przynajmniej teraz bedziemy mogli spac spokojnie, bo Macierz nam laskawie zezwoli na posiadanie naszego obywatelstwa... przepraszam, troche sie rozpedzilem - nie przewiduje dla nas zadnych kar za posiadanie "podwojnego" obywatelstwa. | |
Powrót do góry | |
|
Kermit
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 234
| Wysłany: Czw Paź 12, 2006 9:15 am Temat postu: Re: PROJEKT RZADOWY NOWEJ USTAWY O OBYWATELSTWIE | |
| staryw napisał: | PROJEKT USTAWA z dnia ... o obywatelstwie polskim [...] Art. 3. 1. Obywatel polski posiadajacy rďż˝wnoczesnie obywatelstwo innego panstwa ma wobec Rzeczypospolitej Polskiej takie same prawa i obowiazki jak osoba posiadajaca wylacznieobywatelstwo polskie.
|
Oni to chyba po pijaku pisali. Doslownie, oznacza to, ze nie moga brac podwojnego obywatelstwa pod uwage przy wydawaniu certyfikatu bezpieczenstwa (np. przy zatrudnianiu kryptologow) (rowne prawa!). Wydaje mi sie tez, ze ten paragraf zmusza ich do brania Polonii do polskiego wojska (rowne obowiazki!).
Mamy do czynienia z Malapa w kapieli | |
Powrót do góry | |
|
Bolko
Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 656 Skąd: SC, USA
| Wysłany: Czw Paź 12, 2006 10:19 am Temat postu: Re: PROJEKT RZADOWY NOWEJ USTAWY O OBYWATELSTWIE | |
| Kermit napisał: | Wydaje mi sie tez, ze ten paragraf zmusza ich do brania Polonii do polskiego wojska (rowne obowiazki!).
Mamy do czynienia z Malapa w kapieli |
Nope. Byly takie zamierzenia w pierwotnej wersji projektu ustawy z 2000r. ale szybko sie z nich wycofano po ich odkryciu (m.in. przez Starego Wiarusa). Art. 4.1 Ustawy z dnia 21 listopada 1967 o powszechnym obowiazku obrony Rzeczypospolitej Polskiej(Dz, U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416) pozostal w niezmienionej formie. Tekst ustawy jest do wgladu w formacie pdf. Skopiowac sie nie da a przepisywac mnie sie nie chce. Sprawa ta byla kilkakrotnie wyjasniana na Forum Polonia ponad 6 lat temu. _________________ Pozdrawiam serdecznie,
Bolko | |
Powrót do góry | |
|
Kermit
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 234
| Wysłany: Czw Paź 12, 2006 10:51 am Temat postu: Re: PROJEKT RZADOWY NOWEJ USTAWY O OBYWATELSTWIE | |
| Bolko napisał: | Kermit napisał: | Wydaje mi sie tez, ze ten paragraf zmusza ich do brania Polonii do polskiego wojska (rowne obowiazki!).
Mamy do czynienia z Malapa w kapieli |
Nope. Byly takie zamierzenia w pierwotnej wersji projektu ustawy z 2000r. ale szybko sie z nich wycofano po ich odkryciu (m.in. przez Starego Wiarusa). |
Nigdzie nie twierdzilem, ze sa teraz takie zamierzenia, zwracam tylko uwage na to, ze proponowana ustawa o obywatelstwie bylaby sprzeczna z ustawa o powszechnym obowiazku obrony RP. Uchwalenie dwoch wzajemnie sprzecznych ustaw byloby wlasnie zachowaniem typu "malpa w kapieli". | |
Powrót do góry | |
|
lucjano
Dołączył: 27 Sty 2004 Posty: 43 Skąd: MA-USA
| Wysłany: Czw Paź 12, 2006 1:20 pm Temat postu: | |
| staryw napisał: PROJEKT USTAWA z dnia ... o obywatelstwie polskim [...] Art. 3. 1. Obywatel polski posiadajacy rďż˝wnoczesnie obywatelstwo innego panstwa ma wobec Rzeczypospolitej Polskiej takie same prawa i obowiazki jak osoba posiadajaca wylacznieobywatelstwo polskie.
Gdyby osoba posiadajaca posiadajaca 2. lub wiecej obywatelstw, nie miala takich samych praw jak osoba posiadajaca wylacznie obywatelstwo polskie to np. banan Sikorski nie moglby byc senatorem ani ministrem OB. A w zasadzie to nie polecam np. S.W. wyjazdu do Polski bo lawka PiSu jest dosyc krotka i niedlugo z lapanki beda brac na stanowiska rzadowe. | |
Powrót do góry | |
|
John Kowalski
Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 1061 Skąd: United States of America
| Wysłany: Czw Paź 12, 2006 6:54 pm Temat postu: | |
| Kermit napisał: | Nigdzie nie twierdzilem, ze sa teraz takie zamierzenia, zwracam tylko uwage na to, ze proponowana ustawa o obywatelstwie bylaby sprzeczna z ustawa o powszechnym obowiazku obrony RP. Uchwalenie dwoch wzajemnie sprzecznych ustaw byloby wlasnie zachowaniem typu "malpa w kapieli". |
Sluszna uwaga. Ustawy sa sprzeczne:
Proponowana ustawa o obywatelstwie:
Cytat: | Art. 3. 1. Obywatel polski posiadajacy równoczesnie obywatelstwo innego panstwa ma wobec Rzeczypospolitej Polskiej takie same prawa i obowiazki jak osoba posiadajaca wylacznie obywatelstwo polskie. |
Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiazku obrony RP:
Cytat: | Art. 4. 1. Powszechnemu obowiazkowi obrony podlegaja wszyscy obywatele polscy zdolni ze wzgledu na wiek i stan zdrowia do wykonywania tego obowiazku. Obywatel polski bedacy równoczesnie obywatelem innego panstwa nie podlega powszechnemu obowiazkowi obrony, jezeli stale zamieszkuje poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. http://lex.sztab.org/ustawa-obronaRP.htm
|
Hehehe, jak z ostatniego cytatu mozna wywnioskowac, "uznanie podwojnego obywatelstwa" (w rozumieniu polonijnych moherow) jest juz przeciez faktem istniejacym od dawna...... poniewaz ustawa o powszechnym obowiazku obrony z 1967 zawiera zwrot o identycznym znaczeniu do tego, ktory znajduje sie w najnowszej propozycji ustawy o obywatelstwie autorstwa Pucolowatych ("Obywatel polski posiadajacy równoczesnie obywatelstwo innego panstwa..."; "Obywatel polski bedacy równoczesnie obywatelem innego panstwa...") co ma niejako (w umyslach slepych adoratorow zbawicieli Lojcyzny i Polonii - pucolowatego Jacka i Placka zeslanych z Niebios) oznaczac uznanie podwojnych obywatelstw"......
Hehehe, ludzie, trzymajcie mnie... Jak ktos jest slepy, to jest slepy. Brawo mohery z Chicago (i inne mohery tez).
Sam Jezus Chrystus i Golebica (w postaci tego Pucusia co lubi zwierzeta) siem wam objawili w ludzkiej postaci i niosom wam polonijne zbawienie. Mohery z glow i przytakiwac jak bogom. _________________ John Kowalski | |
Powrót do góry | |
|
Kermit
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 234
| Wysłany: Pią Paź 13, 2006 1:04 am Temat postu: | |
| Jeszcze jedno
Cytat: | 2. Obywatel polski nie moze wobec wladz Rzeczypospolitej Polskiej powolywac sie zeskutkiem prawnym na posiadane równoczesnie obywatelstwo innego panstwa i na wynikajace z niego prawa i obowiazki. |
A w innej ustawie (o powszechnym obowiazku obrony) obywatelstwo innego kraju ma skutek prawny.
Dwie ustawy, wedlug jednej nie mozna, wedlug drugiej mozna.
Oni po pijaku to pisali! | |
Powrót do góry | |